fredag, juni 12, 2015

Ukkonen på kulturresa!

 Skulle ta mig en tur till den kungliga huvudstaden för att kika lite på en del grejer som skulle hända på vår nationaldag. Det första jag såg var en liten boklåda i tunnelbanan vid Gärdet.
 Sen snubblade jag på Nationaldags galloppet på Gärdet, sjukt mycket folk och hästar samt en del kamerateam.
 Så fick jag då äntligen se det monument som vår statschef hedrade med ett besök veckan innan för att nedlägga dessa kransar som hyllning till de som tjänat landet som soldater.
 Samtidigt på gick ett jippo för outdoor living, för de som gillar att vara ute trots dåligt väder, typ dykare kanotister mfl, hela ytan framför Sjöhistoriska var full av naturknatare.
 Passerade min favoritbro i storstan, kan ju vara för att jag lite latent är en Gårdare ;)
 Vid Teatergrillen pågick på Nationaldagen ett större loppis på torget, vart man än gick så var det gott om folk eller turister ;)
 Passade på att ta en Selfie med den beridna högvakten, inte ofta jag är i stan så det var på tiden att de fick komma ut och lufta sig ;)
 Smaka på Stockholm är ett event som jag tycker om att besöka pga att det händer alltid någonting runtikring, provade lite svinkorv, var mycket god.
 Sebastien Boudet, valfri stavning på den bagaren, var på plats och höll låda, älskar att se vad han har för sig på TV4.
 Vet inte vilka de var som samlades, men misstänker lost in Sweden gänget, dvs utlänningar som bor här.
 Bängen var förbi och trålade, hade fullt sjå att hålla sig upprätt :)
 Lite musikalisk underhållning på nationaldagen som vart intervjuade av SVT, spelade hellre än bra.
 Smaka på Stockholm avslutades med att Lasse Lindbom, Micke Syd Andersson och Tommy Ekman drog av en knippe covers.
 Så har vi fått tillbaka alla våra varor efter branden, trångt som attan, nu ska allt sorteras och läggas upp på hyllorna.
Har precis fixat gräsklipparen och monterat upp nya bubbelpoolen, i kväll ska det badas som aldrig förr, kroppen skriker efter lite massage. Ha det gött mina vänner!

Inga kommentarer: