fredag, juni 19, 2015

Glad midsommar!

 Jahaja hur börjar vi den här vecko konklusionen? Ja vi börjar väl med den här lille rackaren som jag hittade på jobbet, måste ha följt med flyttlådorna från JF-lagret som Relita flyttade till jobbet, vi har nu fått tillbaka allt som vi fick förvarat efter branden.
 Det börjar se riktigt  bra ut vid Centralskolan i Tierp, buskar, träd och gräsmatta på plats.
 Eftersom pumpen på den gamla hot tuben läckte så fick jag skaffa en ny bubbel balja, hittar inget fel på pumpen. Måste säga att den nya är klart mycket skönare och tystare, en halvtimma i varmt masserande vatten och man känner i skinnet i flera dagar vilket underverk den gör.
 Lilla Yoda kom ut och höll mig sällskap, men hon håller sig på altanen, går aldrig ner på marken som den innekatt hon är.
 I lördags var det bondauktion vid Borgenskyrkan, lustigt nog kunde auktionsförättaren namnet på de flesta som var där och bjöd, många av dem ser jag på mornarna på väg till jobbet.
 När det äntligen slutat regna och torkat upp så drog jag av vajern till drivningen av kniven på gräsklipparen och när den nya vajern blivit monterad så var gräset lite väl högt för att klippas med uppsamlare.
 Den långa väntan på klippning har lockat fram en del vackra blommor som Hondan fick jämna med marken, synd men nödvändigt.
 Efter tre timmars klippning var det dags att skrapa av gräset från benen och hoppa in i duschen, hälla upp ett glas vin och titta på Carl Filip och Sofias bröllop på TV, mycket underhållande.
 På söndagen fick jag hjälp av mamma och pappa att packa och tömma min biologiska fars lägenhet, mycket junk att gå igenom så jag får förvara en del i garaget tills vidare.
 På väg till St Olofs Juridik för att gå igenom min fars dödsbos ekonomi, passerade jag Smålands nation, där jag stått i garderoben ett antal gånger.
 Nere vid Katalin händer det saker, där det tidigare var en sunkig parkering har det nu gjutits en betongplatta och jag misstänker att ett större hus kommer att snart vara inflyttningsbart.
 Rörmokaren var förbi på jobbet och hade tagit med sig lite goa mackor, mycket uppskattat.
 Sådärja, nu kan man plocka bort HDMI kabeln som går från telefonen till TV´n, denna lilla prylen gör att jag kan se allt från mobil, plattor och datorer på 55 tummaren.
 I onsdags var vi till Java och smörjde kråset, vi brukar göra så innan semestern, samlas runt lite mat och ha lite skoj och det är ju gångavstånd till Java som har en bra sushi buffé och asiatisk buffé.
K-rauta hade rea på lite prylar, bla denna som jag köpte till min bror på hans födelsedag för ett par år sedan, kunde inte motstå frestelsen då det var halva priset på den, så jag slog till och köpte en då jag fick skjuts på arbetstid. Behöver inte lägga i is nu då midsommarvädret ser till att hålla allt kallt, jaja glad midsommar på er alla, puss och kram!

Inga kommentarer: