onsdag, juni 09, 2021

Sommar, sol och regn.

Säga vad man vill men den svenska sjukvården verkar fungera utmärkt, efter att ha haft ett svenskt personnummer i en vecka så fick min fru kallelse till vaccinering mot covid och nu har hon fått kallelse till gratis kontroll av brösten.
Min övervintrande chili bär nu frukt och med alla blommor så är det nog fler frukter på gång.
Byte av en vajer på gräsklipparen tog ett tag, jag lyckades få den att fungera hyffsat förra året men i år krävdes ett byte, tog en halvtimme men nu är hela gräsklipparen som ny.
Nationaldagen var i år även Vendeldagen och det firades med 50% på allt på Emmaus och frun köpte ett par tofflor för 23 spänn.
Lantbruks Museet i Vendel var öppet dagen till ära så vi tog oss tid att titta lite.  
Därefter åkte vi hem till mina gamla grannar Sai och Göran för en kopp kaffe och lite mat och massor av plantor som min fru snabbt satte i jorden.
Årets andra bad i bubbelpoolen med lite gott i glaset hanns med också.
Plantering av blommor och vårlök samt någonting jag inte vet namnet på.
Har den senaste tiden haft blommande hibiskusar så gott som dagligen, de står oftast bara en dag eller två men de är så många nu att man får glädje hela tiden.
Uppsalas senaste konstverk i Påvel snickares gränd.
Kom hem idag till en regnbåge som tyvärr inte slutade vid vårt hus.
Min gamla lågstadiefröken skickade mig en bok som min fru ska läsa och se vart hon vill åka inom länet.
 

Inga kommentarer: