måndag, juni 14, 2021

Stockholmshelg.

 

Söndagens besök i Stockholm för att se årets Karamelodiktstipendiat gick inte som väntat då vi fått Galärparken som adress, men där fanns inget annat än ett stort gäng förvånade personer förutom vi. Efter Stockholm stannade vi i Norrviken och hälsade på ett par som vi träffade på en kryssning för 2 år sedan.
Det blev i senaste laget och trots att vi strax innan Tierp var uppe i 200 knyck, var vi inte hemma före 2 på natten.
Min fru är MC-tokig och vill alltid ta bilder med hojjar, framför denna stod två stycken Lamborghinis men det brydde hon sig inte om.
Två Lambdor dök upp och från examensbåten full med fulla nykläckta studenter så ropades det på Jan Emanuel, som dock inte var sittandes i någon av kärrorna.
Trots utebliven Karamelodiktjippo så gick vi inte lottlösa, den TBE vaccination som min fru ville ta om några dagar fick hon nu redan i söndags.
Älskar när man trillar på ett tillfälle som detta, min fru ville få sprutan och nu slapp jag ta ledigt för att följa med henne samt att jag slapp låna ut min kreditkort.
Gott om gäss i Stockholm, även gott om svanar.
Sitter på pendel och ser komikern Jonas Strandberg passera utanför fönstret, är han på jakt efter nya riddarborgar tro?
Min fru älskar att åka på nya äventyr, kan säga att hon inte såg lika pigg och lycklig ut på de bilder jag tog efter midnatt på tåget hem.
Fallskärmsblomman fortsätter att blomma som bara den.
Den chili som jag inte vet namnet på för att jag slarvat bort fröpåsen, växer och trivs bra år två.
Hibiskusen som vi kallar mormor, blommar för fullt.
Yoda gör inte många knop, ligger mest och sover på soffan, det är något som vi gör i vår familj.
Irisarna har börjat blomma, trots regnen.
Den mörka som jag snodde ett rotskott från utanför Italienska ambassaden i Stockholm har tagit sig bra.
Ett av citrusträden blommar för fullt, hoppas att även denna ska ge frukt.
Psyche heter denna Hibiskus och den blommar med några dagars mellanrum.
Klev på Upptåget och träffade då den fd Tierpsbon, tillika komiker och underhållare, Fredik Andersson, fick ett glatt hej och en bild. Kolla in honom, han är skitrolig.
Skönt att äntligen kunna sitta ute och ta en fredagsöl på Latitude-59, som våren och sommaren varit hittills så har vi fått sitta inne och dricka våra öl.
En El capitolio orange blommar.
Samma dag som en Adonicus Apricot, vad är oddsen för det?
Köpte hem färska musslor och sade till frun att i morgon lagar jag till dem till middag, kommer hem och upptäcker att hon förvarat dem i frysen, hur fan ska jag nu veta vilka som är bra och dåliga?
Denna stod i två dagar.

Inga kommentarer: