fredag, juni 30, 2023

Och där kom sommarens första regn.

Sitala skar upp lite ätmogen mango och blandade socker med chili och salt och strödde över så att man kan äta det som snacks och samtidigt få i sig allt som är viktigt när det är varmt.
Lite bilder från midsommarafton.
Fler bilder från midsommarafton.
8 år sedan jag spred ut farsans aska i Tjocköfjärden.
Mina små vita Irisar blommar för första gången, minns knappt att jag satt lökarna förra året.
Min fru, Sitala måste alltid klä sig rätt, även om vi bara ska ner 500 meter till Coop och den röda väskan har en massa påsydda bjällror, så det låter som att det är jultomten som är på väg.
Försökte oss på en lunch ute men frun i huset tyckte att det var för varmt ute så vi fick sätta oss i skuggan i uterummet.
Jag var ner till Flitiga händer och köpte mig en Hawaiiskjorta för 25 spänn, de hade 50% på allt i butiken så jag passade på.
Så har jag trots värmen rivit den gamla ruttna trappen som förbinder övre delen av tomten med den nedre, samt tagit bort den ruttna stammen från det träd vi tog ner för runt 17 år sedan.
Nu behövs bara lite gjutning för att förstärka muren samt få till en klack för den nya trappen av metall att vila på.
Genomruttet virke, men lite av det går att elda upp i kakelugnen i höst.
Lunch i uterummet, var tänkt att bli grillat men gasen tog slut efter 5 minuter så jag fick köra köttet i ait fryern.
Nytt sommarrekord här för mig, tyvärr finns det knappt plats för is i frysen.
Njuter i poolen varje dag med att dricka någonting kallt och lyssnar på Sommar i P1 och byter sida varje gång det blir musik.
Efter att blivit kapad och bevisat vem jag är så har Facebook skickat alla nya koder till den som kapat mig, men igår fick jag för första gången skicka in en video där de granskade mitt ansikte i en selfie video och äntligen så fick jag mitt konto tillbaka och alla bilder jag haft där låg kvar samt att allt jag lagt upp på min andra sida fanns där, dock var det så många notifieringar att jag bara kunde gå tillbaka 6 dagar för att se dem.
Ytterligare en billig blandkasse på Lidl för 25 spänn med massor av goda grönsaker, rotfrukter och frukt.
Äntligen så lyckades jag få iväg Sitala till läkaren för att undersöka hennes handleder som hon stukade för 9 dagar sedan. Hon har vägrat hela riden, även efter att en kompis som jobbar inom vården sa att hon måste in för att inte få bestående men, men att inte kunna öppna en burk läsk efter 9 dagar så är det någonting riktigt fel, fick en tid på eftermiddagen men tyvärr för sent för röntgen, så vi ska tillbaka på måndag för det.
 

Inga kommentarer: