tisdag, juni 27, 2023

Pool med problem.

Hittade en drygt 10 cm hög runsten i centrala Tierp.
Facebook har nu stängt ner mitt konto för gott verkar det som. Idioterna bar mig verifiera att det var jag som ägde kontot och efter det så skickade de koderna till den som hackat kontot, vilka idioter.
Pooldäcket klart och det är dags att få poolen på plats, 143 Kg tom men jag har en plan hur jag ska få den dit där jag vill ha den.
Det tar sig, min plan fungerafe och det tog mindre än en minut att få den upp på däcket, nu bara lite finlir kvar. Dock fungerar inte elen då kabeln saknar nolla.
Frun har tvingat med mig på kvällspromenader nere vid ån, det brukar bli en dryg timme och runt 10000 steg.
I onsdags kom hon hem med bägge handlederna stukade och ville ha varmt saltvatten att doppa dem i. Hon hade lekt med ett barn och boxats varpå han fällde henne, arga katter får rivet skinn eller den som är med i leken får leken tåla, men nu kan hon knappt klä på sig själv.
Sådärja, vattenpåfyllning innan elen slås på och när poolen var full höll den 12 grader men på eftermiddagen var den uppe i 35 grader.
Dock hann vi inte bada för vi skulle ta tåget till Mehedeby för att umgås med några vänner och grilla lite samt dricka lite.
Vi åkte ner till Storfjärden och tog fram stolar bord och lite dynor och myggspray för hästar, för det var gott om mygg och när vi ätit klart så åkte vi hem till våra vänner och drack alkohol av alla de slag till 4 på morgonen och sov ett par timmar men hann med ett tidigt tåg och var hemma strax efter 8 på morgonen.
Här sitter min fru och en av hennes bästa kompisar på bryggan och förbereder maten.
Efter att ha vilat en stund så var det dags för premiärdoppet i nya poolen, 40 grader var lite väl varmt, 38 är precis lagom.
Sitala orkar sitta i högst 10 minuter, men satt nästan 15 minuter då jag råkat slå över poolen på sparläge så den höll bara 33 grader.
Dags för midsommarfirande och vi skulle åka till Ringvallens IP i närheten av Tierps kyrkby. Träffade fler av hennes vänner och några av mina vänner dock var dansen runt stången slut före klockan 3.
Här med Sitalas goda vänner, en från Chile och en från Thailand.
Vi åkte sedan vidare till Strömsberg för att vara med på ringdansen som precis börjat då vi kom dit.
Så Sitala hoppade med i dansen trots värken i sina armar, den var som bortglömd när hon fick dansa med alla.
Frun i huset hade på morgonen begärt att få äta kräftor med vitlöksbröd och det hade vi gott om i frysen.
Sen ett litet kvällsdopp i poolen med en kall "Spy" eller dryck av ciderkaraktär som det heter.
Som alltid så sparar jag spadet och skalen för att göra soppa på dagen efter, lite lök, vitlök, chili och grädde.
För första gången så blommar mina vita irisar, men de är bara runt 20 cm och mina mörklila är över halvmetern och de gula och blå är över metern.
Har nu även renoverat några trappsteg som var ruttna, så nu ska jag ta tag i luftvärmepumpen som lagt av, kul, jag beställde ett nytt kort till innerdelen bara för att den ska komma igång och meddela mig att det är fel på kortet till utedelen :(
Sitala poserar med pionerna.
 

Inga kommentarer: