söndag, juni 25, 2023

Sorry haft på tok för mycket i huvudet för att skriva här.

För första gången på många år så fylldes träden av domherrar, så jag bestämde mig att vi skulle göra ett fågelbord till nästa höst och vinter-
Butiken Flitiga händer, som min fru ofta besöker, råkade ut för en brand och fick stänga ner under ett par månader. Den drivs av kommunen och säljer mest kläder och skor.
Min fru, Sitala, studerar flitigt för att lära sig svenska, från 3-4 på morgonen till 7-8 på kvällen och hon har blivit duktig på att läsa och skriva men uttalet ligger lite efter.
Vi var och hälsade på en vän i Söderfors som hade födelsedagskalas, jag hade lite att göra hemma så frun fick ta bussen hem.
Fick nytt jobb efter ett samtal från en föredetta granne som har ett kabelföretag, han hade sett på Platsbanken att jag jobbat med Battenfeldrmaskiner och undrade om jag kunde komma på ett snack om en halvtimme.
Efter att ha jobbat där i 3 1/2 vecka fick jag sparken pga att verktyget jag skulle jobba med var felkonstruerat och varje skott jag gjorde fick svinn på 25-30% och väntan hos verktygsmakaren var 2-3 månader, så nu går jag på A-kassa.
Haft mycket besök av rådjur i trädgården, men nöjd då de äter upp ogräset och inte våra buskar eller träd.
Köpte nya träd på Lidl då det var rea. Dock på tok för kallt att plantera dem ute så de fick planteras i hink inne och stå svalt i hallen.
Köpte även lite hallonplantor på rea som också fick planteras i hink i hallen.
En gammal klasskompis hörde av sig och sa att han hade några kassar med kläder och skor till mig som han inte kunde komma i längre, 8 par jeans varav 6 par aldrig använts, frun knep några saker dock.
Fick besök av en elektriker som installerade en ny elmätare med internetuppkoppling.
3 slipsar för 10 spänn på kommunens återvinning, taget.
Köpte ett gammalt väggur för 150 spänn, en fin väggprydnad.
Firade påsk med att byta profilbild.
Fick en vacker snäcklampa av mamma men fick byta elkontakt då den var av den gamla ojordade sorten.
Lidle levererar, köpte en kasse med grönt för 25 spänn, toppen.
Var till Söderfors igen för att hjälpa en vän som glömt en kastrull med olja på spisen, hela köket var svart.
Bytte till sommardäck men några muttrar var dåliga så jag åkte till Rogers däck för att köpa 2, men fick dem gratis, toppen.
 

Inga kommentarer: