tisdag, juni 27, 2023

Vi fortsätter att uppdatera.

Rea på Lidl så det fick bli lite inomhusblommor, i detta fall en passionsblomma.
Vi var till Potatis Lasse, som har nya ägare och köpte lite blommor inför sommaren, denna korg gick på en tvåhundring.
Sitala tyckte att det var dags för lite trimmning av mitt hår och eftersom det är gratis så tackade jag ja.
Kort och bra och det behövs inte så mycket shampoo längre.
Fortsätter att göra kap på Lidl, 25 spänn per kasse.
Den gamla cirkelsågen hade gkort sitt så jag såg en chans att köpa en sladdlös spm går på samma batteri som grästrimmern och multisågen.
Den pool som var ny för ett par år sedan har nu blivit punkterad och höll inte luften i mer än ett dygn så nu har jag ledsnat på att köpa nya pooler var och vartannat år.
Som vanligt så går vi på lopps på lördagarna och oftas kommer jag undan med ett par tjugor.

Luftvärmepumpen hade lagt av och jag beställde ett nytt kort igen, tredje gången på runt 15 år, visade dock sig vara värdelöst då den säger att det är fel på kortet på utomhusdelen.
Snart är den nya poolen på plats, kostade 25 000 men den går det inte punktering på, dock väger den 143 kilo och min fru är inte en stor och stark karl.
Vaknar av ett vinande ljud vid 6 på morgonen, förklarar för frun att i Sverige så jobbar vi inte före 9 på helgerna, fick till svar att hon inte är svensk utan Thai.
Cool bil utanför Tierps Thaicenter, eller Lidl som de valt att kalla sig, här träffars vi minst 5-15 andra som är från Thailand.
Nu har Sitala föreslagit att vi inte ska ha poolen på altanen utan där rabatten är precis nedanför, bra bara ett par meter ifrån men måste flytta alla växter.
Atlas Copco hade öppet hus och visade upp hela sin verksamhet och bjöd på korb med bröd, läsk, kaffe med fikabröd mm.
En strumpa hade lagt sig i tvättmaskinens kulventil och en elektriker fick komma hit och lösa det.
Irisen från Italienska ambassaden blommar.
Fick mitt konto kapat på Facebook och idioterna där skickade alla koder till kaparen när jag bevisade att det var jag som var innehavare till kontot, IDIOTER!
Min fru envisas med att mortla grönsaker sittandes på golvet.
Fick lite virke över då jag byggde pooldäcket, så jag gjorde klart altanen på den nedre delen av tomten.
Mitt bevis på vem jag är, när Facebook fick detta skickade de nya koder till kaparen och stängde ner mitt konto, är de 5 år eller?
 

Inga kommentarer: