måndag, juli 29, 2019

Besök i storstan

 Vi tog oss en tur till Stockholm för att förkovra oss, vi började med att besöka Nationalmuseum som är gratis.
 Vi började högst upp där konsten är från 1500-talet.
 Damen med slöjan är ju Nationalmuseums signum och reklambild.
 Carl Larsson missar man ju inte.
 Karl den 12e´s likfärd är ju också känd
 Färska skivor av dalahäst
 Fredrika Bremer gånger tre
 Och servisen jag fick efter farmor och farfar syns till höger.
 Efter besöket på museet gick vi ner till Nybroviken och klev på en gratisfärja som tog oss till Djurgården.
 Vi gick genom Gröna Lund, förbi ABBA museet, Vikinga museet och sedan tog vi oss ombord på ett par fartyg som fungerar som museum.
 Här är det uppdukat som det såg ut på 70-talet.
 Fantastiskt att kunna ta del av så mycket utan att behöva betala inträde eller avgifter.
 På väg tillbaka från Djurgården fick jag för första gången se Konrad Bergströms skapelse i verkligheten
 Vi stannade till på mitt favorithak The Soap Bar och tog oss något svalkande i hettan.
 Det är långt ner till pendeltåget.
 Fantastisk konst finns för alla, vi träffade ett par amerikaner som åkte runt och fotograferade tunnelbanestationer.
Dagen avslutades med att jag grillade lite kött och min fru fixade tillbehören, en bra avslutning av dagen.

Inga kommentarer: