onsdag, juli 10, 2019

Utflyktsdags

 I torsdags så gick skruven till ena maskinen sönder och vi hade samma dag besök från det företag som tillverkar maskinerna, de kunde fixa en ny skruv på runt 10 veckor. Vi kontaktade då ett företag som vi köpt en del begagnade maskiner ifrån och för samma pris som tillverkaren kunde de fixa så att vi hade en ny skruv på plats på måndagen.
 Min älskade hustru gör de mest fantastiska måltider på rester som gårdagens grillade kött med lite lök, vitlök chili och tomater med rissoppa.
 Men ibland får karl i huset grilla och det blir minst lika gott.
 Min El Capitolio (hibiskus) blommar med två blommor samtidigt.
 På plats vid Sveriges minsta rådhus. Vi tog tåg och bussar till Sigtuna för en dagsutflykt denna lördag.
 Vi åt lunch på Prik, en Thairestaurang och min fru gav den toppbetyg inte farligt dyr heller och jag fick en Leo till lunchen.
 Barkbåt i vattentunna.
 Min fru och Tant brun vid Tant bruns konditori/café.
 Värdshuset Draken.
 Från telefonkiosk till bokkiosk.
 Vid 1800 fanns här 450 innevånare, vid 1850 420 och nu närmare 10 000, kan bero på att det blivit populärt med sjönära fastigheter.
 En gammal tant och en jättegammal sten.
 St Lars ruin.
 Min fru ville ha Som Tam till lunch och hon fick den extra stark, så pass att tårarna rann.
 Kopparkitteln.
 Den moderna runstenen och Sitala, min vackra fru.
 Sigtuna minigolf.
 Min fru vid kyrkan.
 St Lars ruin och min fru.
På kvällen stod jag för matlagningen, grillat i det nystädade uterummet.

Inga kommentarer: