söndag, juli 14, 2019

En dag på Laxön

 En redig frukost innan besök på Laxön.
 En av de större laxarna hänger på väggen i den lilla butiken.
 Här är det gott om hantverksprylar.
 Perfekt kylklamp.
 Min fru utanför keramiska byggnaden.
 Sitala och den keramiska konstnären.
 Sitala utanför Bifrosthyddan där militärerna bodde för 100 år sedan.
 Min hustru med restaurangen och bron i bakgrunden.
 En av broarna som militären byggde för hundra år sedan.
 Hotell och restaurang.
 Oscar den andres bro.
 En stor ek, ett hotell med restaurang och min fantastiska fru.
 Vi!
 Två rådjurskid sprang omkring på vägen och deras mamma stod och gömde sig bland löven.
 Svängde in på tomtevägen för att besöka ett loppis.
 De hade även ett museum.
 Så som det såg ut förr i tiden.
 Två koppar kaffe, en kanelbulle och en cocostoscakaka för 55 spänn, överkomligt.
 På kvällen tog jag tag i matlagningen och brände på lite kött och grönt.
Min fru styckade upp allt i munsbitar och slängde på lite potatissallad som hon lärt sig tycka om.

Inga kommentarer: