söndag, december 24, 2023

En synnerligen god jul önskar vi er.

Detta är en vanlig syn då jag åker runt bland villor och trädgårdar, inte så många bockar men gott om getter och kid.
Yoda som är omöjlig att få en bra bild på ligger så gott som 90% av tiden på toppen av soffryggen i den soffa jag ligger eller sitter i när jag är hemma.
Först mycket snö sedan tö, sedan mycket snö igen, man blir ju inte klok på detta väder.
Stormen Pia drog förbi och utegranen som stod i en tung gjutjärnsfot blåste omkull.
Som sagt man får se och höra en hel del konstiga saker när man är ute och besöker en del dörrar.
Vet inte om denna brandsläckaren är godkänd idag, men vacker som prydnad är den.
Man får ihop en del steg på 3 distrikt trots att mycket utdelning sker via bilfönsteret och det känns i muskler och leder  att jag gjort en insats, 6:15 timmar blev 10:30 pga att det är svårt att komma fram pga att folk inte skottar, en del är väl utomlands.
Efter en dags körning på ettans och ibland tvåans växel fyllde jag upp tanken, jag hade då kört nästan 5 mil, men att gasa, bromsa och gasa och ha bilen på tomgångskörning drar en del soppa, jag får 25 spänn per mil och denna vecka blev det 6.6 mil så runt 160 spänn, känns som att jag går back här. Jag nöter på min egen bil och får lön för en dag av 2.
Stötte på Tomten på en granngata igår, träffade 2 till idag.
Detta rådjur stod och mumsade i en trädgård några hundra meter hemifrån, vi kunde räkna till 8 stycken på de två tomterna nedanför oss.
Min fru ville ta en julbild att skicka till sina vänner så på med jultröjorna.
 

Inga kommentarer: