lördag, december 16, 2023

Slit och släp, aldrig annat.

19e oktober då kom första snön, som tur är stannade den inte kvar så länge, det är svårt att skrämma folk om de kan följa ens fotsteg i snön.
Sylvia Goodman blommar igen.
Andra laddningen av reklam, vedskjulet börjar bli trångt, kanske dags att öppna garaget.
Min underbara fru med några nyvunna vänner som vi jobbar ihop med ute på ön.
Min muterade militärfru.
Vi har gott om tid att sminka oss, men man bör vänta in i det sista med att klä på sig eftersom man svettas inne och det är kallt ute.
Skräcken själv.
Snygga jobbarpolare man har.
Redo att gå ut och skrämma skiten ur våra besökare.
10 minuter innan vi bemannar våra positioner.
Ringde Wollerts den 19e efter lunch för att beställa pellets, gick ner i källaren den 20e på morgonen för att göra iordning pannan och 15 minuter senare, när jag går upp från pannrummet så står det 2 pall med pellets utanför, snacka om snabb leverans.
Ja då var det dags för den där tiden på året då jag rakar mig för att lättare kunna lägga min make up.
Vilka stollar man jobbar med, vi har verkligen kul på jobbet.
Muterade frun redo att gå ut och skramma gästerna, tyvärr hennes enda kväll på jobbet då hon missat att hon inte fått jobbet.
Ännu en av våra arbetskamrater, tror att hon jobbade i Leksaksmakarens hus.
Ännu en av våra snygga jobbarkompisar.
Herr och fru muterade militärer i full fart att lägga make up.
Fler snyggingar på jobbet.
Sår och blod är kanon om man vill skrämma folk i mörkret.
Gänget samlat för lite skoj.
Kantarelldrottningen kämpar på med sina kantareller.
Loppiset i Örbyhus hade en Halloweenkväll där man kunde vinna priser, vi sminkade oss och åkte dit.
Siatala satsade på en lite sötare utstyrsel, jag gick all in.
Tycker det blev rätt bra för ett hemmajobb, utan alla sminkburkar.
 

Inga kommentarer: