lördag, december 16, 2023

Och så var vintern kommen.

Skaplig prissänkning, köpte en krans att ha på dörren, veckan efter kostade de 59.90 igen och veckan efter det 8.90.
Passar bra här på dörren till uterummet som är den dörr vi använder nu i vinter för att bli av med värsta snön redan i uterummet istället för i hallen.
Passar perfekt, färgerna gifter sig bra.
Och har det varit den tredje torsdagen i november och årets Beaujolais Nouveau har släppts.
Jodå lustiga saker ser man i en del trapphus.
Fler rådjur inne i köpingen.
Mickel räv höll till på gatan bredvid.
Han ville inte heller hålla mig sällskap.
Värmeverket ser fint ut på avstånd.
Som sagt man ser mycket konstigt när man delar ut reklam.
En knökfull bil betyder att jag ska till Örbyhus, ett heldagsuppdrag med tre riktigt branta backar, en så brant att man bara kan backa upp för den om man har framhjulsdrift.
Detta är Tierps ena begravningsbyråer, det är sandat fram gill gaveln från bägge håll men riktigt halt utanför hela deras lokal, man kan ju undra om de raggar kunder?
Psyche valde att återigen blomma, den och Swn lake har blommat nästan varje vecka i höst.
Besök hos Vårdcentralen för att göra den årliga kontrollen. Samt få ut mer blodtryckssänkande medicin.
Ser bra ut, verkar som att medicinen gör nytta.
El Capitolio blommar så här i slutet av november.
Nu har vi fått snö så det räcker, dåligt skottat och jag körde fast tre gånger mitt i stan.
Garage för rullatorer, kan det vara äldre folk som bor här?
Det gamla huset vid Svängen, fint så här i solnedgången.
Någon på Nämstavägen i Örbyhus som varit duktig på att såga och hugga ved.
Skapliga istappar från en husbil.
Köpte hem lite hyasinter.
En av varje färg, och de doftar inte så starkt så man storknar inte.
En häxa som hälsar till mig då jag delar ut reklam på Makrillvägen i Tierp.
Sylvia Goodman blommar igen, den är så vacker men växer långsamt så jag kan inte ta skott på den ännu.
Nu har vi fått så det räcker.
Och mazdan som har så låg frigång, inte bra.
Bara att ta tag i det och skotta fram bilen.
50 cm låg det på bordet.
Tur att man har armens motorställ, med det kan man sova gott i snön utan att bli kall, dock lite svår att röta sig i.
Flyttade på bilen ett snäpp till vänster så att han som levererar reklamen hem till mig skulle kunna fylla garaget med reklam, råkade dock köta fast och fick be om en lånebil från SDR, den kom lite sent på fredagen och jag hann jobba i en timme innan det var för mörkt att fortsätta. Parkerade den på granngatan som var plogad och morgonen efter så vägrar den att starta, det var -16 och enligt nätet så har den bilmodellen problem med kyla och högtrycksinsprutningen av bensin, så fick spetta och gräva fram min egen bil och jobba över 12 rimmar per dag för att få ut reklamen.
 

Inga kommentarer: