lördag, augusti 04, 2007

Busy bee

Vaknade tidigt trots att jag satt uppe till runt 01.30, såg på Crazy Town, TV Myra, Pokemon ochWitch, fastän jag helst hade velat somna om. Gick upp åt frulle, duschade och drog iväg till granngården och köpte en blodröd basilika, var in på konsum och köpte en vanlig basilika och en rosmarin på kruka. Samt lite kakor till mor och far som kommer och jobbar i morgon. Åkte ner till Tibab och köpte 12mm rundstav till sängen, så att den kan bli klar nån gång. Gick tvärs över gatan till min nye frisör och bad om en kort klippning. Åkte hem och planterade dessa i nyligen införskaffade krukor från Bauhaus. Sedan tömde jag bilen på hammock, fönsterkarm, rundstav samt mursten. Placerade ut några murstenar och krattade jord men det var för varmt att hålla på med sådant slit i värmen.

Efter förrättat värv så åkte jag till "Von Lidl" och köpte juice, mozarella, vitlök och yoghurt. Tankade sedan bilen och for till Vendel för att hämta kantareller, i första skogen gick allt över förväntan men i den andra så hade någon varit där och nallat på de svampar som jag lämnade kvar för två veckor sedan. Åkte hem och satte mig på altanen och löste melodikrysset, tog en öl och åt tomater med mozarella, lite olivolja samt flingsalt och lite nymald peppar och toppade med basilika, läste tidningen och njöt av solens strålar.

Sitter nu i skuggan och skriver detta, ska gå och ta på mig en tröja, för det blåser lite svalt. Har ett par lister som skall målas innan morgondagen och sen ska all svamp rensas och stekas och vidare har jag ett par foder som skall sågas till, men det kanske kan vänta till morgondagen, eventuellt, får se.

Så där nu får ni gå nån annanstans och läsa för nu blir det inge mer.

M

Inga kommentarer: