tisdag, augusti 28, 2007

Livet har sin stilla gång

Tjaba!

Glömde säga att jag har fått upp den nya TV antennen på taket. Drog fram lite extra kabel också så nu är det bara tattning av kabel ner till sovrummet och till övre vardagsrummet kvar. Har tagit tag i monteringen av bokhyllan, men det är bökigt att montera när jag inte har nån som håller i medan jag skruvar. Sen är det massor av delar som skall upp på övervåningen och de väger satan. Håller annars på att förbereda för att lägga mer plattor, stockar, gatsten och grus från trappen fram till brevlådan. Får dock vänta en månad innan jag köper hem mer sten till stödmuren, måste ta det lungt med ekonomin.

Annars är allt bra, fullt med ordrar på jobbet, men vi ligger hyggligt till då jag kommer lite tidigare och startar maskinerna så att de får gå en halvtimma extra varje dag, det gör att vi har en liten buffert då vi kan ta av sånt som vi tidigare inte haft i lager. Under tiden så frossar jag i kantareller, som vanligt så här års.Tyvärr så är det lite torrt i skogen, skulle behövt lite regn i veckan men det kommer nog snart. Hösten närmar sig med skrämmande steg, så helgen som kommer får nog vikas till att byta ett fönster på ovanvåningen. Så passa på att njuta av de sista solstrålarna för nu går vi mot kallare och mer deppiga tider. Mörkret sänker sig över oss och snart är det jul, ja vi ska ju hinna med Adams och min egen födelsedag först och min styvfar som fyller 70 i november. Ha det så bra och mys med varandra i höstblåsten.

M

Inga kommentarer: