torsdag, augusti 16, 2007

Sommaren är slut, leve hösten !

Sådärja, så har det redan gått och blivit torsdag. Blev så gott som klar med med data-/barnrummet i lördags, allt utom elementskyddet är på plats, så jag flyttade in den stationära datorn och lite kontorsprylar. Ser lite tomt ut.

Senaste x:et var ut och hälsade på med min yngsta son i söndags, vi åt kräftor med vitlöksbröd, snackade och lekte med grabben.

I måndags så jobbade jag som vanligt och absolut inget hände, chattade med några nätkompisar och i tisdags var det samma sak, förutom att x:et var förbi på jobbet med grabben, hon vill att vi ska bli ihop igen, men jag har ställt en del hårda men nödvändiga krav för att det ska kunna fungera. Kan hon klara av dessa så får hon flytta in med mig igen, men då bara på prov i ett par månader, för att se att hon verkligen har mognat och inte bara tänker på sig själv.

Igår så hade det som vanligt inte varit något att rapportera, men när jag kom hem på kvällenså låg det en död fågel så ena utesoffan. Den hade troligen flugit in i en av fönsterrutorna som finns till uterummet. Tänkte på Niclas Strömstedt. Får väl "begrava" den i den där gröna stora kistan ute vid vägen. Lillkillen var på dagis för första gången för inskolning. Det hade tydligen gått bra. Så det var väl allt för idag, får se om det har hänt något tills i kväll. Ha det gött, ät kött, tex lamm.

M

Inga kommentarer: