måndag, augusti 20, 2007

Jobbhelg!

Sådär nu är jag på plats igen, helgen har varit händelserik.

Fredag: Tog bilen med släp till jobbet och efter arbetsdagen så åkte jag till tippen med det gamla staketet, för att sedan åka hem till brorsan och titta på en bokhylla som han vill bli av med, samt hämta upp ett gäng lastpallar som jag körde till en åkare. Sen bar det av hem till x:et och plockade upp en soffa med tillhörande fotpall. X:et och lillkillen följde med hem till Tierp och det åts och dracks en massa gott. Vi hade ett helsike att få in soffan i vardagsrummet, men nu så är den på plats.

Lördag: Gick upp tidigt och efter frulle så åkte vi ut till skogen för att hämta en massa svamp, x:et fick med sig ett drygt durkslag fullt med kantareller, när jag skjutsat hem sonen och hans mor så åkte jag hem och började med att rensa svamp, men ledsnade efter en timme. Kollade på TV och somnade gott på den nya soffan.

Söndag: Var hyfsat duktig och gjorde klart i garderoben med golvläggning och listning av socklar, spikade upp kablar och vägguttag, torkade av lite möbler och Macen och ställde in i det nyrustade rummet, placerade ut murstenar i trädgården samt rensade en himla massa svamp.

Så, det var en kort summering av en till synes kort helg, ha det gött.

M

Inga kommentarer: