onsdag, augusti 01, 2007

Så var den första veckan efter semester snart till ända och det har varit rätt så segt. Var till tandläkaren/ hygienisten idag och fick lite tandsten borttagen. Hade inte vart dit sedan 050406 enligt deras dator, så vi kom överens om att de skulle kalla mig lite oftare.Tog en promenad från jobbet och gick via fyrisån och tittade på den härliga naturen och de fina planteringarna som Karin Åkerblom ligger bakom, en eloge till henne, snodde lite frön av en del utblommade växter. Tog några vid jobbet igår också, gula och oranga vallmon. Fröerna jag tog idag var troligen av familjen morgonstjärna, fast dessa var blå.

Har fått data/barnrummet om tapetserat så nu ska lister och foder och sånt dit och sedan ut till garaget och hämta lite datamöbler så kan rummet fyllas och fylla sin funktion. Upp med bok/pärmhyllor på plats med skrivare, scanner, router och all annan junk som kan behövas och vips så kan jag fylla ett annat rum med de prylar som ligger i garaget och så kan bilen få plats i garaget i höst och vinter.

Nu på fredag så ska jag ta bilen till stan och handla lite foder och sten till trädgården, samt besöka Johan för att se om han har ett WiFi-kort till min bärbara. Är trött på att alltid dongeln lossnar och så måste jag starta om datorhelvetet. Inbyggt är alltid bättre, tror jag. Sen på lördag så ska jag klippa mig, börjar ju skrämma mindre barn med den här hårlängden. Hoppas få tid att plocka lite kantareller också, samt jobba lite hemma med listning och dyligt.

Japp det var det om detta, ha det så bra tills vi ses igen.


M

Inga kommentarer: