fredag, mars 13, 2020

Äntligen semester eller visarun.

 Så var man hemma igen, kom fram lite extra tidigt och var faktist ute ur checken innan vi skulle ha landat.
 Det hotell jag brukar ta in på var fullt men hittade en bra ersätare ett par  kvarter bort, ett lugnt och trevligt ställe.
 Drog iväg till Suvarnabhumi market för att äta middag och som vanligt så äter jag bläckfisk minst en gång om dagen.
 Underbart att få träffa min fru igen efter att ha varit ifrån varandra sedan augusti förra året.
 Vafan gör Tele2 mannen reklam för mobiler här också ha ha ha.
 Kom ju er på lördagaen och ambassaden öppnar inte förränn på måndag så vi tog en utflykt till det gamla Siam i Bang Po.
 Hyrde en liten golfbil och hann på en knapp timme runt hela området, dock fickjag ta över ratten så att det hände något, min fru är lite för försiktig.

 Finns massor av vackra saker att vila ögonen på i detta Thailands svar på Skansen.
 Här satt ett gäng skulptörer och knackade fram fina motiv på gammalt klassiskt sätt med träklubba och en typ av stämjärn.
 Det är gott om drakar och ormar i den Thailänska historien och enligt deras "horoskop" så är jag denna typ av ormdrake.
 Skulle mycket väl kunna tänka mig att ha en sån här i trädgården, får fixa en till vår tomt i Thap Sakae :D
 Två fantastiska broar i parken, en med moln och regnbåge och en med en massa figurer på.
 Ett av många fantastiska tempel som finns i parken, påminner om det som finns i Chachuengsao, där vi i ett betydligt mindre tempel vart gifta av en gammal munk för precis två år sedan.
 Efter parken tog jag beslutet att vi skulle äta lunch ute vid piren i Bang Po och där hade man slagit ner pålar i formen av ett hjärta och där gillade måsarna att sitta.
 Det finns fyra olika sorters måsar i det här området, denna är dock inte riktig :D
 Älskar att kunna lägga beställning av mat i min frus händer, jag säger bara vad jag är sugen på och denna dag fick jag in två olika sorter av bläckfisk.
 Alldeles i närheten finns ett tempel jag länge velat besöka så vi tog en tur dit och det var så varmt att man nästan brände bort fotsulan när man tog på sig sandalerna efter att ha gått runt i templet ett par minuter.

 Såg denna gamla skönhet utanför min frisör, en skön snubbe som när han fick veta att jag var från Sverige, ringde upp en annan kund som var svensk så vi kunde prata via facetime. Kom ut superfin i håret för under 50 spänn.
 Här är hotellet som ligger 10 minuter från flygplatsen men som man inte kan uttala, de har pool och en bra restaurang och supertrevlig personal.
Här en bild på mig och min fru ;)

Inga kommentarer: