söndag, mars 15, 2020

Apstan

Och värre blev det, vi kom upp i 39 grader och vart rånade av apor.
Bokade ett hotell med pool, bra bokning för då kunde dottern May komma med sina barn och bada.
Min fru var glad över den goda lunchen vi fick, nu får vi ju fantastisk lunch varje dag så...
Lobbyn på vårt hotell, helt okej.
Frukost ingick i priset och det var bara att plocka på sig det man ville ha, en typisk mix av engelsk och thai frukost.
Min lilla teaterapa, hon älskar att bli fotograferad på eller vid en cykel.

Här med barnbarn på svärsonens restaurang .

Mor dotter och barnbarn, min kära familj.
Kan vara världens minsta 7 Eleven! Två containrar stor.
Den stora Buddhan utanför Lop Buri.
Pga vägarbete kunde man inte komma nära den.
Vi gick runt templen i närheten.
Elefanter och annat fick dagens uppmärksammelse.
Också dessa fåglar.
Och den kinesiska porten.
Nästa gång ska vi enligt frun ta oss upp vid 6 på morgonen, då det inte är 39 grader i skuggan.
Lop Buri är ju känt för sina apor, här med olika åsikter.
Så här går det om man inte gör ett gott förarbete.
Buddha nummer två för dagen.

Min fru skrek LING när jag var halvvägs upp till Buddha. Visade sig att några apor ville ha det vi hade på flaket.
En typ av stork på plats.
Flygplan och helikopter i Lop Buri.
Snygg MC i Lop Buri utanför 7/11.
Ett flygplan vid den militariserade anläggningen i Lop Buri.
Vårt hotell är fullt av apor.
Tur att de inte är på riktigt.
En av Harley Davidsons grupper hade fest på hotellet, snygga bågar.
Pool 15 meter från dörren, passade oss utmärkt.
Min frus dotter och barn barn kom förbi för att hoppa i sängen och bada i poolen.
Efter det blev det middag med några vänner till dottern.

Inga kommentarer: