lördag, mars 14, 2020

Nu reser vi norrut.

 Man går upp tidigt för att varje kilometer besöka en vän och få med sig lite frukt och grönt.
 Någon slags trädböna man kokar och äter till middag. Ja inte den där snygga bönan då :D
 Mango i överflöd.
 Likaså papaya, fanns hur mycket frukt som helst hemma hos min frus kompis och de fyllde bilen med kassar av ätbart.
 Här får min fru en puss av dottern i huset. Inte allt för ovanligt.
 Två blyga systrar som tar farväl av min fru.
 Vem bor i en ananas på havets botten?
 Så var vi framme norr om Hua Hin.
 Nu avslutat den tråkiga biten och snart dags för lunch.
 Dags för toabesök i Cha Am.
 Gott om rovdjur här.
 Här har min fru en del vänner som jobbar.
 Den där jag är gift med påstår att den gubben och jag har lika mage, ett One pack!
 En butik med bara snäckor!
 Min motvilliga fotomodell :D
 Lunch på 1000sook.
 Har alltid bra käk på Pan sook
 Mil efter mil med gula eller lila träd fulla av blommor, så vackert.
 Träffade Mix, min lilla yngsta bonusdotter, hon säger inte mycket och är så tystlåten, just nu sjuk men frågade min fru varför jag såg så ledsen ut, jag var trött efter att ha suttit på solsidan i en bil i åtta timmar. Gav henne en femhunka för att hon inte ska behöva jobba när hon är sjuk, hon är så jävla mager. En duktig grafiker och konstnär, vill att hon kommer hit och snyggar till i huset.
 Hon ville att vi åkte till templet och bad lite.
 Passerade det gamla övergivna planet.
 På vägen från dottern hem till Lop Buri passerade vi en gammal vän som ville bjuda på middag.
 En kär gammal vän som hjälper sin son att bygga nytt hus och som vi fick ha ett par timmar tillsammans med.
 Jätteräkor i syrlig sås inte allt för dumt :D
 Huskatten på plats.
 Kom hem till mellandottern vid 22-tiden och hann med ett par öl och en halv flaska Hong thong :D
 Trots att frun sa att vi skulle bo hos dottern så var det fullt och vi tog in på ett hotell i stan, kanonställe med handdukar som doftade gott.
 Har ni inget för er i Lop Buri, ta in här!
 Killarna höjde på ögonbrynen då jag varken hade is eller soda i spriten :D
Letade bland alla papper och broschyrer efter lösenordet till wifi, visade sig senare att jag var blind :D

Inga kommentarer: