lördag, mars 14, 2020

Bang Saphan

 Dags för frukost hos Moo i Bang Saphan, man går sällan hungrig om man hänger med Thailändare.
 Moo´s man är lite av en finsmakare då det gäller kaffe, han rostar och mal sina bönor själv och slukar extremt många koppar per dag.
 Dags för lunch och det på ett favoritställe som ägs av en god vän i Thap Sakae.
 Och som vanligt Leo till mig och Spy till damerna.
 Min fru ser till att jag alltid får bläckfisk av någon typ till varje måltid.
 Tjejer i hatt, inte helt ovanligt då de är lite ljusskygga, dock har min fru insett att jag gillar när hon har lite färg på kroppen.
 Malay Asia Resort ska tydligen hålla ett bröllop och jag smet in för att kolla om Sixten, den stora gäddliknande fisken, fortfarande levde, men han fanns inte kvar :(
 Vi besökte ett tempel där man smyckar väggarna med mynt, denna av 10 bahtsmynt.
 Detta tempel var tapetserat av lottsedlar, lite lustigt då spel och lotteri inte godkänns av buddhismen.
 Det nya templet som snart är klart i centrum av Thap Sakae.
 På kvällen ville Moo bjuda på middag vid havet och den mycket fina restaurangen I-talay som hade fantastisk live musik och enastående mat.
 Restaurangens husjycke var en mycket charmig kille, gick runt lite som han ville.
 Tre glada tjejer som njuter av god mat vid stranden i Bang Saphan.
 Lime marinerade kungsräkor med gurka formade som blommor, fantastiskt goda.
 Som alltid med dessa kvinnor, gott om mat och många olika smaker.
Man njuter så in i gatan när man har varma vindar som vaggar en efter god mat och dryck. Vi hade pratat om Kaluha brown cow, så jag gick till baren för att beställa en sådan, men tyvärr hade de inte mjölk så vi fick vara utan.

Inga kommentarer: