lördag, mars 14, 2020

Livet har sin gång.

 Och så gick solen ner över Ban Krut, lika vackert som alltid i det här området.
 Min vackra fru gör sig i ordning för dagens event och vill inte ha sin bild tagen utan filt.

 Till och med sopbilen är fin här i PKK, man ser nästan templet mellan träden.
 Tog en tur till Rocky Point för att njuta av havet.
 Jag vid Rocky Point.
 Min fru vid Rocky Point.
 Rocky Point!
 Finns de som cyklar runt i dryga 35 graders värme, undrar varför?
 Thap Sakae ska få en ny motorväg och detta är dess Usväng.
 Favvostället där vi ofta äter lunch eller brunch, denna dag bara jag och frun och efter 10 minuter dyker Wan upp och 5 minuter senare ett gäng vänner från BKK.
 Hon i mitten sa Congratulations to your marriage, visade sig att hon och min fru inte setts på mer än två år. Hon tog notan för denna lunchen, tack så mycket.
 På väg till toa på restaurangen passerade jag denna skönhet.
 Och denna!
 Det växer så det knakar i denna del av Thailand!
 Så ville Wan visa ett ställe som hon gillar, hade glömt att hon visade det för två år sedan precis innan en begravning vi skulle på.
 Tog en bild på denna hibiskusbuske två år tidigare, så även detta år.
 Wan tog en bild på oss i år igen, haha.
 Ett otroligt fint tempel mitt i ingenstans.
 Skulle vilja ha en sån här vattensprutare i en damm på tomten, här eller där.
 Det är ett fantastisk ställe att njuta av ro på.
 Ingen ko på taket, ta det lugnt, dock står fanskapet på vägen och har ingen brådska att flytta på sig.
 Min fru poserar gärna då jag ska ta ett dopp i havet, något hon inte är intresserad av.
 Dock fick jag ta en bild av henne i hennes duschlinne som hon har innan hon tar sin dusch, här på Lullaby hotel i Thap Sakae.
 Ett stamställe där jag vart tillfrågad av personalen i lobbyn, har inte du varit här förut, jag känner igen dig?
 Vår lilla grupp drog iväg för en snabb middag innan kvällens begravning.
 Som vanligt, kanonkäk och öl till det.
 Min fru!
 Det gamla gänget på begravning, inga sura miner här inte.
 Jag och gänget! Ett gäng gamla klasskompisar och jag.
 Inga sura miner på denna begravning.
 Och de var inte nöjda förrän jag tog en selfie.
 Ett stort gäng vänner som alla kallar mig Mac Haha
 Efter begravningen drog vi till stans helgmarknad.
 Där kan man om man vill få äta insekter, billigt!
 3 spänn för en portion, riktigt billigt!
 Dock en marknad med religiöst tema så ingen alkohol på hela marknaden.
 Lobbyn på hotellet.
 Fina bilder på den gamla kungen och hans fru.
Då säger jag tack för denna gång Thap Sakae, älskar dig!

Inga kommentarer: